I.V. No.3
1936: construit par / built by: George T. Davie + Sons Ltd, Lauzon [No.3]
245 tons 106.8' x 22.4' x 7.8', 180 cv / bhp
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York.1936: International 1 Davie Transportation Ltd (Guy Tombs Marine Services Ltd gérant / manager)
19xx: Ethel Tombs Guy Tombs Marine Services Ltd, Montreal.
ca. 1963: I.V. No.3 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
ca. 1963: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
---
I.V. No.5
1878: Montréal
chaland ascenseur des céréales / barge grain elevator
1878: H.C.M. No.6 Montreal Harbour Commissioners.
1926: Aulomas Dundas, Stormont + New York Transportation Co Ltd.
1926: motorisé / motorised, reconstruit comme traversier / rebuilt as ferry
141 tons
1931: Waddington Morrisburg-Waddington Transportation Co Ltd.
1945: Waddington Pulpwood Water Transportation Co Ltd, Québec.
1945: reconstruit / rebuilt caboteur, bois en vrac / coaster, bulk pulpwood
1951: J.A.Coulombe II Pulpwood Water Transportation Co Ltd, Québec.
1959: I.V. No.5 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
1959: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
118 tons, 86.6' x 24.2' x 7.7', 152 cv / bhp
Les Méchins, QC
ca. 197x: échoué / beached Les Méchins
---
I.V. No.9
1966, Montréal, QC
Lac Champlain
247 tons, 110' 106.7 x 22.4' x 7.9' 200 cv /bhp.
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York.
1937: A.C.D. Davie Transportation Ltd (Guy Tombs Marine Services Ltd gérant / manager)
Metéghan River, N-É
Rivière-du-Loup, QC
1969: I.V. No.9 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
1969: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
159 tons 8 cyl GM 228 cv bhp
19XX: I.V. No.9 Dragage Verreault Inc, Les Méchins.
2012: I.V. No.9 Groupe Océan, Québec.
2013: reparations / refitted
2013-12-15: en remorque de André H avec I.V. No.10 échoué à l'Anse Pleureuse, près de Mont-St-Louis. Abandoné pour l'hiver. Demoli en situ, août 2014.
In tow of André H with I.V.No.10, ran aground at l'Anse Pleureuse, near Mont St-Louis. Abandoned for the winter. Broken up in place August 2014.
---
I.V. No.10
1937: construit par / built by: George T. Davie + Sons Ltd, Lauzon [No. 4]
244 tons, 110' 106.7 x 22.4' x 7.9' 200 cv /bhp,
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York1937: G.T.D. Davie Transportation Ltd (Guy Tombs Marine Services Ltd gérant / manager)
Metéghan River, N-É
Les Mèchins, QC
Liverpool, N-É
1969: I.V. No.10 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
1969: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
160 tons 8 cyl GM 228 cv bhp
19XX: I.V. No.10 Dragage Verreault Inc, Les Méchins.
2012: I.V. No.10 Groupe Océan, Québec.
2013: reparations / refitted
2013-12-15: en remorque de André H avec I.V. No.9 échoué à l'Anse Pleureuse près de Mont-St-Louis) abandoné pour l'hiver. Demoli en situ, août 2014.
In tow of André H with I.V.No.10, ran aground at l'Anse Pleureuse, near Mont St-Louis. Abandoned for the winter. Broken up in place August 2014.
---
I.V. No.11
1935: construit par / built by: George T. Davie + Sons, Lauzon [No.1]
241 tons 113'-11" x 22'-5" x 6'-6", 5 cyl Fairbanks Morse = 190 bhp
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York300 rouleaus de papier à 1500 livres.
1937: Donpaco Quebec Paper Sales + Transportation Co Ltd (Donnacona Paper Co)
1971: Donpaco Domtar Ltd, Montréal.
Rivière-du-Loup, QC
Halifax, N-É
Rivière-du-Loup
1972: I.V.No.11 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
1972: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
144 tons
19xx I.V. No.11 Dragage Verreault Inc, Les Méchins.
2012: I.V.No.11 Groupe Océan, Québec.
2012: reparations / refitted
---
I.V. No.13
1935: construit par / built by: George T. Davie + Sons, Lauzon [No.2]241 tons 113'-0" x 22'-5" x 6'-6", 5 cyl Fairbanks Morse = 200 bhp
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York300 rouleaus de papier à 1500 livres.
1937: Newscarrier Quebec Paper Sales + Transportation Co Ltd. (Donnacona Paper Co)
1971: Newscarrier Domtar Ltd, Montréal.
1972: Newscarrier Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
ca. 1972: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
148 tons
Halifax, N-É
Rivière-du-Loup, QC
1974: I.V.No.13 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
19xx I.V. No.13 Dragage Verreault Inc, Les Méchins.
2012: I.V.No.13 Groupe Océan, Québec.
2012: reparations / refitted
---
I.V. No.14
1937: construit par / built by: George T. Davie + Sons, Lauzon [No.5]
247 tons 113'-0" x 22'-5" x 7'-0 3/8", 5 cyl Fairbanks Morse = 200 bhp
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York.300 rouleaus de papier à 1500 livres.
1937: Kermic Quebec Paper Sales + Transportation Co Ltd. (Donnacona Paper Co)
1971: Kermic Domtar Ltd, Montréal.
1972: Kermic Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
1972: reconstruit pour transporter le boue de dragage / rebuilt to carry dredging spoil.
148 tons
Rivière-du-Loup, QC
Les Méchins, QC
Liverpool, N-É
Sorel, QC
1974: I.V.No.14 Verreault Navigation Inc, Les Méchins.
19xx I.V. No.14 Dragage Verreault Inc, Les Méchins.
2012: I.V.No.14 Groupe Océan, Québec. 2013: Sorel, not refitted
2016: vendu pour conversion au restaurant / sold for conversion to restaurant, Lotbinière.
Voir / See Addendum - Poste #78 2018-08-16
---
N.B.
G.D.D.
1937: construit par / built by: George T. Davie + Sons Ltd, Lauzon [No. 7]246 tons, 110' 106.7 x 22.4' x 7.9' 200 cv /bhp,
caboteur pour transporter du papier via les rivières. Ottawa, St-Laurent, Richelieu et Hudson à New York.
/ coaster to carry paper via the Ottawa, St.Lawrence and Richelieu and Hudson rivers to New York.
1966 Montréal, QC
ca.1971: Flamingo Steamship Lines, St-Antoine-de-Tilly, QC
1972-07-18: Hackensack, NJ, déchargement du papier de journal pour le journal Bergen Record / unloading newsprint for the Bergen Record newspaper.
1973-01-22: incendie dans le timonerie et cabines / fire in wheelhouse and cabins
1973: nouveau moteur / new engine.
ca.1978: vendu à Haiti pour le transport de canne à sucre / sold to Haiti to carry sugar cane.
.
No comments:
Post a Comment