Wednesday, July 18, 2018

poste#77 traversier Pierre De Saurel / Dalmig


1956:   construit par / built by Marine Industries Ltd, Sorel, QC [No. 237]
            538 tons, 176' x 40', 2x 12 cyl GM Detroit = 880 CV / bhp, 2 hélices / 2 screws
            Lloyd's Register 1985: 985 CV / bhp; 2000: 920 CV / bhp;



1956:    Pierre de Saurel La Cie de Traverse du Saint-Laurent Inc, Sorel.

             service: Sorel - St-Ignace-de-Loyola

1973?:  Pierre de Saurel Minister of Highways (Ontario) Toronto
            service: Wolfe Island - Kingston [jamais utilisé / never used]

1974:   Pierre de Saurel Ministère des Transports (Quebec) / Société des Traversiers du Québec
            service: Baie Ste-Catharine-Tadoussac
                        St-Joseph-de-la-Rive - Ile-aux-Coudres
                        autres route  other routes?




Pierre de Saurel , Canari

Pierre de Saurel , Ferbec

Pierre de Saurel


1987:   Dalmig Dalmig Marine Inc, Dalhousie, N-B. 
            Immatriculé / registered Bathurst, NB, 1987-07-06
            service: Dalhousie, N-B - Miguasha (Nouvelle), QC.

A noter: 4 moteurs de 250 CV Note: 4 engines of 250 bhp



 Gulf Spray, Dalmig
 
Dalmig 
A noter: drapeaux de Nouveau-Brunswick et Québec
Note: New Brunswick and Quebec flags


Dalmig

1997:  arreté /  arrested, service terminé / service terminated.
2001:  Dalmig McKeil Work Boats, (Montreal Boatmen), Montreal, Hamilton, ON.


D.C. Everest, Radium Yellowknife, Dalmig

2002- 04-18 arrive Montreal en remorque / in tow.
2002 -11- 20 depart Montreal en remorque / in tow Jerry Newberry, Progress à / to Hamilton, ON

2012:  Dalmig Croisières Navark Inc, Longueil, QC.
2012 -11-19 descend, auto propulsé,  la Voie Maritime pour Longueil
           downbound St.Lawrence Seaway, under own power, for Longueil.

2018: Longueil, QC.


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