1956: construit par / built by Marine Industries Ltd, Sorel, QC [No. 237]
538 tons, 176' x 40', 2x 12 cyl GM Detroit = 880 CV / bhp, 2 hélices / 2 screws
Lloyd's Register 1985: 985 CV / bhp; 2000: 920 CV / bhp;
1956: Pierre de Saurel La Cie de Traverse du Saint-Laurent Inc, Sorel.
service: Sorel - St-Ignace-de-Loyola
1973?: Pierre de Saurel Minister of Highways (Ontario) Toronto
service: Wolfe Island - Kingston [jamais utilisé / never used]
1974: Pierre de Saurel Ministère des Transports (Quebec) / Société des Traversiers du Québec
service: Baie Ste-Catharine-Tadoussac
St-Joseph-de-la-Rive - Ile-aux-Coudres
autres route other routes?
Pierre de Saurel , Canari
Pierre de Saurel , Ferbec
Pierre de Saurel
1987: Dalmig Dalmig Marine Inc, Dalhousie, N-B.
Immatriculé / registered Bathurst, NB, 1987-07-06
service: Dalhousie, N-B - Miguasha (Nouvelle), QC.
A noter: 4 moteurs de 250 CV Note: 4 engines of 250 bhp
Gulf Spray, Dalmig
Dalmig
A noter: drapeaux de Nouveau-Brunswick et Québec
Note: New Brunswick and Quebec flags
Dalmig
1997: arreté / arrested, service terminé / service terminated.
2001: Dalmig McKeil Work Boats, (Montreal Boatmen), Montreal, Hamilton, ON.
D.C. Everest, Radium Yellowknife, Dalmig
2002- 04-18 arrive Montreal en remorque / in tow.
2002 -11- 20 depart Montreal en remorque / in tow Jerry Newberry, Progress à / to Hamilton, ON
2012: Dalmig Croisières Navark Inc, Longueil, QC.
2012 -11-19 descend, auto propulsé, la Voie Maritime pour Longueil
downbound St.Lawrence Seaway, under own power, for Longueil.
2018: Longueil, QC.
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