Sunday, December 26, 2021

Poste#83 drague/ dredge Port Mechins / Lockeport


 

 Construit par/ built by: 1951 Lobnitz, Renfrew No. 1111

Lancé /  launched: 1949-08-11

1180 tons brut/ gross; 1300 deadweight, capacité/ capacity: 975 verges cubes/ cubic yards

192.9' x 40.1' x 17.8' (profondeur/ depth) x 12' (draft)

4 machines à vapeur - deux pour propulsion deux pour pompage

4 steam triple expansion engines - two for propulsion, two for pumping,

11.6",  18.5", 30" x 21' stroke = 1,000 cv / hp = 10 noueds / knots

tuyaux de suction / suction pipes: 2 x 20" dia.

1949: Haffar British Tanker Co Ltd. Construit pour le dragage du voix maritime Shatt-Al-Arab entre Iraq et Iran. Built for dredging the Shatt-Al-Arab waterway between Iraq and Iran.

1952-1956: Après la nationalization de l'Anglo-Iranian Oil Company et le fermeture de la rafinerie de Abadan, Iran, transferé à Bombay. Following the nationalization of the Anglo-Iranian Oil Company and closure of the Abadan refinery, transferred to Bombay.

1956: British Tanker Co Ltd (BP Tanker Co Ltd) revenu à Abadan / returned to Abadan.

1961: Lockeport J.P.Porter Co Ltd, Halifax, N-E / NS (pavillon anglais à 1966 / English flag to 1966).

Opérations de dragage à travers la région entre Nouvelle Ecosse, Nouveau-Brunswick, Québec, et jusqu'à Goderich, ON. Mais aussi La Traverse. Operated across the region in Nova Scotia, New Brunswick and as far as Goderich, ON.

1976-1977: laid up

1977: Lockeport Sceptre Dredging Co Ltd / Sceptre - Riedel - Dawson Ltée.


 



 

1977: converti à diesel à Dartmouth N-E (Halifax) / converted to diesel 4 x GM  EMD Dartmouth, NS

1989: Fraser River Pile Driving Ltd, New Westminster, C-B / Dragage FRPD Ltée, Sorel, QC

1992: Port Méchins Verreault Maritime Inc / Dragage Verreault Inc, Les Méchins, QC.


2009: Rio Coatzacoalcos Minatitlan, Vera Cruz, Mexique, Mexico.

2012: failite de Dragage Verreault /  bankruptcy of Verreault Dredging.

2012: reduit à un hulk, hulked

2013: démoli / broken up Pto Lobo, Alvardo, Vera Cruz, Mexique /Mexico.

.

No comments:

Post a Comment