Friday, January 8, 2016

Post # 19 Caboteur Guard Mavoline

GUARD MAVOLINE




Construit built; 1941 A+J Inglis, Glasgow
1941: HMS Sarabande  T.125 The Admiralty
"Dance" class, chalutier navale / naval trawler
1941: service en Afrique de l'ouest / service in West Africa
1946-03: Sarabande Fr Daems, Antwerp
1947-05: Sarabande les frères Lothe, Haugesund, Denmark
1948-02: Sarabande Sten A. Olssons Metal Products, Gothenburg, Sweden
1949-07: Sarabande Cia Maritima Sarabande (August Zarina) Puerto Limon, Honduras
1949-08: départ de Gothenburg avec 235 personnes / depart Gothenburg with 235 persons aboard
1949-08-06: départ de Cork (Cobh) Irelande avec  250 personnes / depart Cork (Cobh) Ireland with 250 persons on board
1949-08-16: arrive à Halifax avec 265 personnes (refugiés d'Estonia et équipage) / arrive Halifax with 265 persons on board, Estonian refugees and crew
1949-11-15: Capt. Harald Mannick et August Petravis-Zarins  sont condamné à l'amende de $400 et coûts / fined $400 and costs
1949-11-29 navire Sarabande à vendre pour 25,000$ / for sale for $25,000
1950-03-21: sera converti à un navire de sauvetage et remorqueur à Lunenburg pour Guard Salvage + Wrecking (Sidney J. Simon) Halifax.
Will be converted to salvage vessel and tug in Lunenburg for Guard Salvage and Wrecking (Sidney J.  Simon) Halifax.

Guard Mavoline Halifax 1950-07-20


1950: Guard Mavoline, rénommé par / renamed by Guard Salvage  + Wrecking
(Mavoline Simon, fille de Sidney J. Simon / Mavoline Simon, daughter of Sidney J. Simon) 
1951-12-06: Guard Salvage + Wrecking a acheté l'épave de Dufferin Bell pour demolition et sauvetage d'un cargo de soufre.
Guard Salvage + Wrecking purchased the wreck of Dufferin Bell and will cut up the hull for scrap and salvage the remaining cargo of sulphur.
[Dufferin Bell s'est aterri le 13 mai 1951 entre Winging Point et Framboise, Cap Bréton avec 4,000 tons de soufre en route l'Amerique du sud à Montréal. Sauvetage de navire impossible, un quantité de cargo est enlevé par Foundation Maritime.]
[Dufferin Bell ran aground between Winging Point and Framboise, Cape Breton May 13, 1951 with 4,000 tons of sulphur from South America for Montréal. Salvage of the ship was impossible, but some cargo was removed by Foundation Maritime.]



1956: Guard Mavoline J.A.(Axel) Anderson, Halifax et Gaspé
reconstruit par Dartmouth Marine Slips comme caboteur 456 tons brut.
rebuilt at Dartmouth Marine Slips as cargo coaster, 456 grt.
moteur en arrière, nouveau GM 420 cv.
engine aft, new GM 420 bhp.
1957-1959: affreté à Clarke , Montreal, Sept-Iles, Goose Bay, hiver, printemps et automne
chartered by Clarke, Montréal - Sept-Iles, winter, spring and autumn.

1957-10-22 endommagé collision avec Hemsefjell  (Hemsefjell 100% à faute)
Damaged in collision with Hemsefjell which was found 100% at fault 
(Canadian Court of Exchequeur 1958 AMC 2529)


1961: Guard Mavoline Lévis Shipping Co (Georges F. Gagné) affreté à Clarke
full time Clarke charter

1963: Ministère de Transport au nord Department of Transport northern supply
1965: arrivé à Sept-Iles après échouage à St-Augustin
         arrived Sept-Iles after grounding at St-Augustin, Clarke



Guard Mavoline caboteur, Pointe-au-Pic 1972-04-11.

1967: Guard Mavoline Rail and Water Terminal (Maurice Desgagnés), Montréal
1970: Clarke Shipping, cargo de fer Port-Cartier à Prescott, ON et quatre voyages au nord pour Clarke-Chimo
Cargo of iron ore from Port-Cartier to Prescott and four northern supply trips for Chimo-Clarke
1972:cargos d'aluminium entre Baie-Comeau et Pointe-au-Pic pour Reynolds Cable, Clermont
Cargoes of aluminum from Baie-Comeau to Pointe-au-Pic for Reynolds Cable, Clermont.

Superior Golfe de Mexique / Gulf of Mexico

1973: Superior, Mexico
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